PARTNERIAI

    1. COLEGIUL ECONOMIC ARAD Rumunija
    2. Çarşamba 75.Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Turkija
    3. Agrupamento de Escolas À Beira Douro – Medas Portugalija

Projekto aprašymas
„Naujosios Europos kūrimas nepaisant stereotipų“ yra projektas, kurio pagrindas yra  nacionalinės/ tarptautinės veiklos, nuolatinis keitimasis informacija (tekstais, pristatymais, vaizdo įrašais, nuotraukomis) ir atstovų (mokinių, mokytojų) mobilumas. Pagrindinis projekto tikslas yra plėsti suvokimą apie skirtingas dalyvaujančias kultūras ir šalis, apie priežastis, dėl kurių atsiranda stereotipai ir būtinybę keisti savo požiūrį. Kaip galima šį tikslą pasiekti? Pirmiausia, projektas grindžiamas mokinių/mokytojų patirties keitimusi. Įgysime žinių apie skirtingas projekte dalyvaujančių šalių kultūras ir jų gyvenimo būdą. Pradėsime pateikdami savo stereotipus apie dalyvaujančias šalis, projekto eigoje juos apsvarstysime, palyginsime/sugretinsime, o jo pabaigoje nustatysime ir užregistruosime pasikeitimus. Taigi, nagrinėdami skirtingus stereotipų aspektus ir įgūdžiais grindžiamų veiklų pagalba taikydami daugybę naujoviškų pedagoginių metodų, mokiniai sužinos apie skirtingus požiūrius į savo gyvenimą, suvoks savo nacionalines tapatybes, Europos kultūrų ir kalbų įvairovę, o svarbiausia, sugebės atsikratyti klaidingų pažiūrų, prietarų ir stereotipų, tokiu būdu suteikdami jaunimui galimybę kurti platesnių pažiūrų Europą. Kitas labai svarbus šio projekto aspektas yra regioninis: mokiniai atstovaus ne tik savo tautoms, bet ir savo regionams: Portugalijai, Stambului, Rumunijai ir t.t., prisidėdami prie Europos kalbinės ir kultūrinės įvairovės. Įvairių mobilumų pagalba daugiau sužinosime apie skirtingus regionus, gretindami naujas idėjas su prieš tai turėtomis. Patirtis padidins mokinių integraciją į ES, demokratines vertybes ir pilietiškumą, socialinę integraciją ir mokymąsi visą gyvenimą.

Idėja pradėti šį naują projektą išsivystė dalyvaujant paskutinėje Comenius programoje (2011-2013). Mišriose grupėse užsiimdami bendromis veiklomis, susidūrėme su keletu stereotipų/ klaidingų pažiūrų, kurie trukdė efektyviam bendravimui. Atsižvelgiant į mokytojų ir mokinių apmąstymus, patirtis ir ankstesnio projekto vertinimo rezultatus, šis projektas sukurtas tam, kad būtų tiesiogiai patenkinti mūsų poreikiai. Neabejotinai manome, jog vienas svarbiausių tikslų daugiašalėje partnerystėje yra susipažinti su kitų Europos šalių žmonėmis ir jų kultūriniu paveldu/ tradicijomis ir papročiais – tarptautinių susitikimų metu šiam aspektui paprastai pritrūksta laiko. Supratimo ir sąmoningumo stoka kartais atskleidžiama labai ypatingai, per įprastus apibendrinimus, kurie skatina stereotipų ir konkrečių įvaizdžių apie šalį atsiradimą, kadangi dažniausiai vyraujant kitai pagrindinei temai arba siekiant įgyvendinti kitą projekto idėją, trūksta laiko veikloms ar paaiškinimams, kurie apie šalis suteiktų daugiau informacijos. Ši problema atsispindėjo mokinių apklausose paskutiniojo projekto vertinimo metu (2013 m.).

Dėl to nusprendėme spręsti šią problemą ir plėtoti programą, kurios metu būtų nagrinėjami stereotipai ir pažiūros. Būtina žinoti, kas slypi už stereotipų ir prietarų. Iš kur jie atsiranda? Kiek mes žinome apie savo pačių įvaizdį, vyraujantį kitose šalyse? O savęs ir kitų suvokimą? Taip pat norime, kad mūsų mokiniai atsikratytų kai kurių įvaizdžių ar prietarų, iš pradžių supažindindami su jais, o po to pateikdami būdus kaip jais atsikratyti. Todėl su kitų šalių partneriais norime pasidalinti įvairiais stereotipais, ir taip palyginti, ar kitose Europos šalyse stereotipai yra tokie patys, ar visiškai skirtingi. Skatindami mokinius mąstyti kritiškai, atrasime būdų, kaip užkirsti kelią stereotipams.

Viena iš labiausiai vyraujančių krypčių Europos Sąjungos veiklose sutelkia dėmesį į apsikeitimą patirtimis, darbais, mobilumu. Tai yra vienas iš pagrindinių „Europa 2020“ uždavinių. Būdami socialiai atsakingi pedagogai, išsikėlėme uždavinį paruošti savo jaunuolius kaip Europos piliečius, ugdyti jų kritinį mąstymą, pagrindinius gyvenimo įgūdžius ir svarbiausias kompetencijas, didinti jų socialinės integracijos galimybes Europos kontekste bei užtikrinti visą gyvenimą trunkantį mokymąsi. Be to, mokydamiesi iš savo partnerių ir dalindamiesi savo patirtimi, praturtinsime savo institucijas ir vietines bendruomenes. Įgysime daugiau žinių apie save ir savo partnerius, o tai didins toleranciją, mokymąsi apie daugiakultūriškumą ir skatins įvertinti skirtingas kultūras.

Kita vertus, dalyvių su negalia lygybė bei integracija taip pat yra labai svarbios. Siekdami gerinti socialinę integraciją, įtrauksime asmenis, turinčius specialiųjų ugdimosi poreikių, mokinius su mokymosi sutrikimais, asmenis, anksti palikusius mokyklą, žemesnės kvalifikacijos darbuotojus, jaunuolius su prastais mokymosi rezultatais ir t.t. Vykdami projekto veiklas taip pat atsižvelgsime į ekonomines kliūtis, kultūrinius skirtumus, sveikatos problemas, socialines bei geografines kliūtis.