Prasidėję mokslo metai atneša naujų iššūkių! Mokytojai ne tik moko, tačiau nuolat ir patys mokosi, auga ir tobulėja, o ERASMUS+ projektai padeda įgyvendinti pačias aktualiausias šių dienų idėjas. Viena iš jų – patiems mokytis ir mokyti kitus, kaip dirbti komandoje, kaip išsiketi, suformuluoti ir įgyvendinti tikslus pasiekiant pačių geriausių rezultatų. Nuolatinis poreikis mokytis diktuoja būtinybę gilinti komandos formavimo, mokymo(si) diskutuoti, planuoti, motyvuoti, įgyvendinti siekius įgūdžius. Labai svarbu skatinti savikontrolės ir pasitikėjimo savimi augimą bei sėkmingą adaptaciją prie nuolat besikeičiančių sąlygų. Tad spalio viduryje Šiaulių sporto gimnazijos anglų kalbos mokytojai Zufijai Guzienei ir etikos mokytojai Vitalijai Čėsnienei teko puiki galimybė kelti savo kvalifikaciją Nicoje, Prancūzijoje, kur buvo organizuotas vienas iš projekto „Koučingas pedagogo veikloje – raktas į kokybišką formalųjį ir sportinį ugdymą“ kursų „Bendradarbiavimas pamokoje: mokytojas – lyderis, klasė – komanda“. Savaitę trukusiose kursų veiklose dalyvavo mokytojai iš Estijos, Čekijos, Graikijos, Austrijos, Vengrijos ir Vokietijos.
Kursų metu ne tik dalijomės jau turima patirtimi, bet ir nustatėme kiekvieno dalyvio poreikius ir tikslus, prisiminėme, susipažinome su pagrindiniais mokymosi komandoje elementais, tobulinome diskusijų organizavimo ir valdymo įgūdžius. Taip pat veiklų metu virė diskusijos apie tai, kuo komandos lyderio vaidmuo skiriasi nuo tradicinio mokytojo vaidmens, išsiaiškinome svarbiausias mokytojo kaip komandos vadovo kompetencijas. Kiekvienas kursų dalyvis pasidalino savo įžvalgomis, kaip skatinti mokinių dalyvavimą, bendradarbiavimą ir atsakomybę už savo sprendimus bei jų įtaką tolimesniam mokymuisi, poveikį komandai. Tai buvo puiki galimybė supažinti su mokinių mokymosi bendradarbiaujant projektų planavimu, svarstyta, kaip sukurti mokymosi aplinką, padedančią mokytis komandoje, kaip pasiekti, kad darbas grupėje padėtų ne tik lavinti bendravimo kompetencijas, bet ir įgyti žinių.
Kursų pabaigoje dalijomės idėjomis, būdais, kaip savo gimnazijose pristatyti tai, ką išgirdome, išmokome čia – ne tik kaip sukurti ir atskleisti mokymosi komandoje privalumus, bet ir kaip paskui šį metodą įgyvendinti. Buvo įdomu stebėti, kaip pristatymai, išsakytos idėjos atskleidžia kolegų iš įvairių šalių kultūrinius ypatumus, patirtis. Šie mokymai tik įrodė, kad skirtinguose kraštuose dažnai susiduriama su tais pačiais iššūkiais – būtinybe nuolat mokytis, dalintis patirtimi ir skatinti suvokimą, kad atsakomybę už savo sprendimus reikia priimti patiems. Taigi „koučingas“ pedagogo veikloje padeda suvokti ir atveria galimybes tai nuolat įgyvendinti, o dirbant sykiu, kalbant, dalijantis patirtimi galima ne tik daug išmokti, bet ir perteikti savo patirtį kitiems.
ERASMUS + projektai ne tik padeda tobulinti įvairias kompetencijas, bet ir plečia akiratį, kitų kultūrų pažinimą, suvokimą, kad dar daug dalykų neatrasta, kad mokytis reikia nuolat, o mokytojas kaip lyderis padeda organizuoti, derinti komandos darbą, o „koučingas“ pedagogo veikloje – užtikrinti kokybiškesnį formalųjį ir sportinį ugdymą, kas ypač svarbu Šiaulių sporto gimnazijai.
- Anglų kalbos mokytoja Zulfija Guzienė
- Etikos mokytoja Vitalija Čėsnienė