Koučingas – galingas įrankis, padedantis siekti profesinių ir asmeninių tikslų. Koučingo metodika leidžia apibrėžti norimą rezultatą, parengti efektyvų veiksmų planą, įsivertinti iššūkius, motyvuoti save kelyje į tikslą. Praktikuodami koučingą išmokstame klausyti ir suprasti save bei kitus, reikiamu laiku sau ir kitiems užduoti tinkamus klausimus, kurti ryšį bei dialogą. Koučingo kursai suteikia mokytojams unikalią galimybę pažvelgti į save naujai ir geriau suvokti savo, kaip pedagogų, vaidmenį.
Mokytojo darbas – tarsi misija. Būtent dėl to mokytojams labai sunku atitrūkti nuo kasdienės įtampos. Šiuose kurse dalyvaujantys mokytojai įgyja gilesnį suvokimą apie savo vaidmenį, mokymo metodą ir savo vietą bendrame komandos kontekste. O tai padeda išvengti streso, puoselėti sveiką darbą ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą bei didinti darbo pasitenkinimą ir efektyvumą.
Tokiuose kursuose 2024 m. rugsėjo mėnesį dalyvavo ir Šiaulių sporto gimnazijos mokytojos V. Čėsnienė, Z. Guzienė ir S. Račkauskienė. Pedagogės lankėsi Barselonoje, kur dalyvavo savaitės trukmės Erasmus+ mokymuose „Life Coaching for Teachers: Happy Teachers for Better Students“.
Šių mokymų metu, bendradarbiaujant su kitais kursų dalyviais – mokytojų komandomis iš Vokietijos, Suomijos ir Vengrijos – pagilino koučingo sampratą. Naujas žinias iš karto mokėsi taikyti praktikoje – dirbo porose ir grupėse, taikė įvairias mentorystės bei koučingo pokalbio ir refleksijos technikas, mokėsi teikti efektyvų ir auginantį grįžtamąjį ryšį, gilinosi į pamokų stebėjimo ir vertinimo metodikas, praktikavo komandos narių pažinimą naudojant Johari Window metodiką, sąmoningumo (mindfulness) praktikos ir kūrybinio darbo valdymo įrankius, bei sprendė įvairias praktines užduotis.
Taip pat buvo daug kalbama apie asmeninių tikslų kėlimo metodus (SMART metodiką), augimo mąstyseną pagal Carol Dweck ir kitas temas.
Šie mokytojų koučingo mokymai – tai daugiau nei tik profesinių įgūdžių stiprinimas. Tai galimybė atverti naujus horizontus, atrasti save iš naujo, praturtinti savo požiūrį ir įgyti naujų įrankių, kurie sukurtų dar gilesnius ryšius su mokiniais, kolegomis ir mokyklos bendruomene. Mokymuose išmoktos technikos ir įgyta patirtis gali tapti svarbiu žingsniu, siekiant ilgaamžės, prasmingos ir įkvepiančios karjeros švietimo srityje, bei susipažinti su lankomos šalies kultūra.
Mokytojos: Vitalija Čėsnienė, Zulfija Guzienė ir Santa Račkauskienė