2025 m. sausio 12-18 dienomis Šiaulių sporto gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Brigita Mažonavičienė, anglų kalbos mokytoja bei projekto koordinatorė Zulfija Guzienė ir matematikos mokytoja, karjeros specialistė Kristina Rimšienė dalyvavo Erasmus+ projekto „Švietimo ateitį kuriame šiandien – koučingo keliu į pasiekimus“ kvalifikacijos tobulinimo kursuose Tenerifeje (Ispanija).
Tradicinis mokytojo vaidmuo – perteikti žinias ir padėti mokiniams išsiugdyti esminius įgūdžius. Tačiau koučeris-mokytojas laikosi kitokio požiūrio: jis palaiko ir įkvepia besimokančiuosius išklausydamas, užduodamas klausimus ir motyvuodamas mokinius išnaudoti visas savo galimybes. Bet kas, jei mokytojai įtrauktų koučingo principus į savo klases ir taptų motyvatoriais? Ši koncepcija buvo pagrindinė tema vykusių kursų. Kursų metu dalyviai iš Portugalijos, Vokietijos, Estijos dalijosi patirtimi, mokėsi iš įvairių kultūrinių perspektyvų ir tobulino savo kaip koučerių instruktavimo įgūdžius, kartu atrandant, kaip juos efektyviai panaudoti darbui su mokiniais.
Pirmoji kursų tema buvo Emocinis intelektas, kuris reiškia gebėjimą atpažinti ir suprasti ne tik savo, bet ir kitų emocijas. Emociškai stiprūs mokytojai gali užmegzti ryšį su savo mokiniais giliau, padėdami jiems geriau valdyti savo jausmus ir įveikti iššūkius. Koučingas yra žmonių įgalinimas tapti geriausiomis savo versijomis. Siekdami ugdyti koučingo įgūdžius, mokytojai išmoko nustatyti SMART tikslus – konkrečius, išmatuojamus, pasiekiamus, realistiškus ir numatytam laikotarpiui. Mokymų metu dalyviai praktikavo išsikeldami šiuos tikslus, kad pagerintų asmeninį ir profesinį tobulėjimą. Mokytojos atlikdamos užduotis taip pat gilinosi į klausimų galią. Apmąstyti klausimai gali paskatinti apmąstymus, skatinti kūrybiškumą ir paskatinti prasmingus veiksmus. Kurse buvo akcentuojamas į mokymąsi orientuotų klausimų kūrimas kviečiant įsitraukti, siūlant konkretų turinį ir skatinant pažintinį tyrinėjimą.
Konfliktų valdymas dar vienas esminis instruktavimo įgūdis, giliau analizuotas per mokymus. Savęs suvokimas ir emocinis reguliavimas yra labai svarbūs norint išvengti konfliktų eskalavimo. Koučerio-mokytojo vaidmuo yra palengvinti dialogą ir padėti mokiniams analizuoti situaciją, rasti sprendimus ir apmąstyti savo veiksmus, neprimetant savo sprendimų.
Savaitės trukmės mokymai leido dalyviams dalytis patirtimi, kasdien vis naujos veiklos, įdomūs susitikimai, žinios apie koučingą, aplankytas Teide nacionalinis parkas ilgai išliks atmintyje. Kursų metu visos veiklos buvo sėkmingai įgyvendintos, surasti nauji draugai, įteikti sertifikatai, aptartos užduotys bei darbai.