Šiaulių sporto gimnazijos pedagogės gilino kompetencijas tarptautiniame Erasmus+ projekte

Sicilijoje

    Šiaulių sporto gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ramunė Januškienė, anglų kalbos
mokytoja Zulfija Guzienė ir socialinė pedagogė Irena Tamošaitienė dalyvavo Erasmus+ darbuotojų
mobilumo projekto ,,Švietimo ateitį kuriame šiandien – koučingo keliu į pasiekimus!“ (paraiškos
Nr. KA122-SCH – Short-term projects for mobility of learners and staff in school education
(KA122-SCH) mokomojoje veikloje Sicilijoje, Palermo mieste. Tarptautiniame projekte buvo
analizuojamos aktualios švietimo temos – koučingas, konfliktų sprendimo būdai ir bendravimo
psichologija ir emocinis intelektas.

    Susitikime dalyvavo pedagogai iš Vokietijos, Ispanijos, Kroatijos ir Švedijos, su kuriais vyko
intensyvūs mokymai, patirties mainai ir praktiniai užsiėmimai. Dalyviai gilino žinias apie mokytojų
vaidmenį sprendžiant konfliktines situacijas mokyklose, mokėsi naudoti koučingo metodus siekiant
geresnio bendravimo su mokiniais bei kolegomis.

    Ypatingas dėmesys buvo skiriamas grįžtamajam ryšiui – jo svarbai, poveikiui ir tinkamam
pateikimui. Mokymų metu pedagogai atliko daug praktinių užduočių, analizavo grįžtamojo ryšio
žingsnius: stebėjimas be vertinimo, emocijų įvardijimas, poreikių suvokimas. Taip pat dalyvės
susipažino su įvairių jausmų rūšimis bei analizavo, kokius jausmus gali patirti tiek mokytojas, tiek
mokinys skirtinguose bendravimo vaidmenyse – vadovo, padėjėjo ar stebėtojo. Tokios užduotys
padėjo geriau suprasti emocinį bendravimo kontekstą ir įgauti įgūdžių, kurie padės kurti saugesnę ir
pozityvesnę atmosferą mokykloje. Šie įgūdžiai ypač svarbūs kasdienėje mokyklos aplinkoje,
siekiant efektyvaus, empatiško ir pagarbaus bendravimo.

    Didelis dėmesys buvo skiriamas ir emociniam raštingumui. Dalyviai susipažino su jausmų rūšimis,
mokėsi atpažinti, ką jaučia kiekviename vaidmenyje esantis – tiek mokytojas, tiek mokinys. Taip
pat buvo akcentuota empatijos svarba – gebėjimas įsijausti į kito žmogaus būseną leidžia ne tik
spręsti konfliktus taikiai, bet ir kurti pasitikėjimu grįstą santykį su mokiniais.

    Mokymų metu buvo nagrinėtos įvairios konfliktų rūšys: vertybiniai, interesų, tarpasmeniniai bei
struktūriniai konfliktai. Dalyvės išmoko atpažinti jų ištakas ir ieškoti efektyvių sprendimų
pasitelkiant dialogą, aktyvų klausymą bei aiškų tikslų formulavimą.

    Vienas iš praktinių užsiėmimų buvo skirtas tikslų formulavimo įgūdžių stiprinimui. Mokytojai
mokėsi formuluoti aiškius, realistiškus ir pasiekiamus tikslus tiek individualiai, tiek komandiniame
darbe, vadovaujantis SMART kriterijais (konkretus, išmatuojamas, pasiekiamas, realistiškas,
apibrėžtas laike).

    Projekto metu įgyta patirtis praturtino pedagogių kompetencijas ir suteikė naujų idėjų, kaip kurti
pozityvią, bendradarbiavimu grįstą mokymosi aplinką Šiaulių sporto gimnazijoje.
„Toks tarptautinis bendradarbiavimas ne tik padeda tobulėti profesiškai, bet ir skatina atvirumą
kultūrų įvairovei bei naujiems požiūriams švietime“, – dalijosi įspūdžiais projekto koordinatorė
Zulfija Guzienė.