Šiaulių sporto gimnazijoje visą savaitę nebuvo kada nuobodžiauti: kas į sporto salę bėgo treniruotis, o kas aktų salėje bandė išsiaiškinti, kas yra ksenofobija, homofobija, transfobija, kokie stereotipai prieš tautybes. Tikrai taip, nesuklydau, tokios problemos dabar yra aktualios ir įdomios šiuolaikiniam jaunimui.

Pirmas žingsnis, kurį nusprendė žengti Erasmus+ strateginės partnerystės projekto ,,Nenusigręžk“ dalyviai: graikai, italai, bulgarai, turkai, lietuviai – tai kalbėtis apie visame pasaulyje aktualias problemas. Kiekviena diena buvo vis kitokia: mokiniai bei jų mokytojai dalyvavo diskusijose, aiškinosi, kodėl tiek daug pasaulyje žmonių, kurie turi nusistatymus prieš kitokius, kaip kiekvienoje šalyje šios problemos sprendžiamos. Daugiausia šurmulio buvo, kai mokiniai pristatė savo sukurtus komiksus su stereotipais apie kiekvieną šalį partnerę. Visiems buvo įdomu, kodėl stereotipai mums tarsi padeda orientuotis šiame pasaulyje, bet tuo pačiu jais remiantis neįmanoma pažinti pasaulio.

Antras žingsnis – atsigręžimas į etninę kultūrą, nes nuolat vykstantys visuomeniniai, politiniai, technologiniai pokyčiai verčia iš naujo permąstyti etninės kultūros vertę ir jos paskirtį šiuolaikinėje visuomenėje. Mokiniams buvo smalsu susipažinti su kiekvienos šalies partnerės tradiciniu maistu bei tautiniu kostiumu. Visi galėjo ne tik pamatyti sukurtus filmukus apie tradicinius patiekalus, bet ir jų paragauti. Daug džiaugsmo buvo, kai mokiniai demonstravo tautinius rūbus, o kas neturėjo, pristatė atsivežtas lėles su tautiniais rūbais.

Trečias žingsnis – nepamiršti vertybių, tokių kaip: pagarba, gerumas, supratimas. Niekas neleis sudvejoti, kad XXI amžiaus vaikų širdyse šios vertybės gyvos. Liepsnojant draugystės laužui, mokiniai metė į jį gintaro dulkes, savo svajones, padaryti pasaulį dar gražesnį. Nors akyse kaupėsi ašaros, kad šis susitikimas baigiasi, bet atlikti darbai, išsiaiškintos problemos, pakeis ne tik jų mintis, supratimą, bet suteiks žinių savo bendruomenėms. Juk įgyta patirtis yra didžiausias savęs atradimas bei kitų supratimas. Šis tarptautinis projektas skatino inovacijas, užsienio kalbos mokėjimo svarbą bei padėjo plėtoti atsakomybę už savo darbo rezultatus, savarankiškumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą.

Mūsų gimnazija dalyvaudama šiame projekte turėjo galimybę įnešti naujų idėjų į ugdymo procesą, galėjo pasisemti begales idėjų iš partnerinių mokyklų, o svarbiausia – sustiprinome bendradarbiavimą tarp mokyklos bendruomenės narių bei ugdėsi mokinių kompetencijos, atsakomybė, kuri motyvuoja mokinius mokytis.