Kaitri Turkijos saulė dažnam asocijuojasi su atostogomis paplūdimyje ar prie baseino, šilta Viduržemio jūra ar įkyriais bei triukšmingais turgaus prekeiviais. Tarptautinio Erasmus+ projekto „Distance Learning Gateway“ („Nuotolinio mokymo(si) iššūkiai“) dalyviai turėjo galimybę pamatyti kitokią Turkiją. Nuo svetingų turkų vaišių iki graikų ir romėnų civilizacijų architektūrinio paveldo – tiek įvairiausių dalykų teko patirti projekto pirmojo vizito Antakijos Hatay provincijoje metu kovo 26 – balandžio 2 dienomis Šiaulių sporto gimnazijos mokytojoms.

Projekto partneriai iš Turkijos, Kroatijos, Vokietijos ir Lietuvos susitiko Necmi Asfuroglu Anadolu Lisesi  Turkijoje, Hatay provincijoje. Lietuvos komandą sudarė Šiaulių sporto gimnazijos atstovės Zulfija Guzienė, Santa Račkauskienė ir Loreta Juščiuvienė. Visus partnerius sužavėjo mokytojų ir mokinių draugiškumas bei svetingumas. Partneriai iš Turkijos supažindino su mokyklos administracija, mokytojais, suorganizavo ekskursiją po mokyklą. Lankėmės Antakijos miesto savivaldybėje, kur mūsų projekto tikslai ir veiklos buvo pristatytos regiono švietimo skyriaus atstovams. Vėliau projekto partneriai supažindino vieni kitus su jų šalyje esančia švietimo sistema ir savo mokyklomis. Buvo vaišinamasi turkiška arbata bei tradiciniais turkiškais užkandžiais, kuriuos pagamino ir pristatė mokyklos mokiniai.

Kiekviena komanda pristatė mokinių ir mokytojų apklausos analizes „Nuotolinio mokymo(si) iššūkiai“. Pristatymų metu analizavome ir lyginome vieni kitų duomenis, diskutavome ir ieškojome bendrų sprendimų, kaip pagerinti nuotolinį mokymą(si). Visos komandos pateikė įžvalgas apie šiuolaikinio ugdymo iššūkius, nuotolinio mokymo(si) patirčių universalumo reikšmę skirtingų mokomųjų dalykų kontekstuose. Buvo akcentuojama, kad šiuolaikinio ugdymo esmė – svarbiausią dėmesį sutelkti į mokinio asmenybės ugdymą, į jo aktyvų ir sąmoningą mokymąsi, suteikiant tinkamos paramos, kuri padėtų ruoštis aktyviam ir profesine prasme produktyviam gyvenimui.

Turkijos komandos mokytojai, pristatydami nuotolinio mokymo(si) patirtis, pademonstravo, kaip organizuoti šiuolaikinę nuotolinę pamoką, naudojantis įvairiais skaitmeniniais įrankiais, išmaniosiomis, virtualiomis programėlėmis (tokiomis kaip „Camart“, „Mosaic Photo Effect ir „Storryjumper“) bei inovatyviomis žaidybinėmis aplinkomis, kaip sukurti mokymąsi skatinančią aplinką, įtraukti mokinius į aktyvų, sąmoningą mokymą(si), jį individualizuoti ir diferencijuoti, derinti individualų ir mokymą(si) grupėmis, taikyti mokytis padedantį vertinimą.

Metodinio renginio pranešimai padėjo atskleisti nuotolinio mokymo(si) lankstumą, įvairiapusiškumą, naujas galimybes, kurios įprastomis sąlygomis, tiesiog nepastebimos.

Po mokymų gimnazijos mokiniai paruošė projekto partneriams koncertą. Nuostabus vokalas ir profesionalus instrumentų valdymas parodė, kokia svarbi muzika Turkijos gyvenime ir kaip jaunuoliai gali išreikšti save naudodami meno kalbą.

Projekto partneriai iš Turkijos svetingai priėmė svečius ir parengė turiningą programą. Aplankėme Hatay archeologijos muziejų, jis žinomas dėl savo didelės Romos ir Bizantijos laikų mozaikų kolekcijos. Lankėmės vienoje iš seniausių krikščionių Šv. Petro bažnyčios oloje ir galėjome pasigrožėti panorama į Antakya. Pabuvojome istorinėje Habib-i Neccar mečetėje, Titus Tunelyje – senovinis vandens tunelis, pastatytas Seleukijos Pierijos miestui Antiochijos uostui I ir II amžiuje po Kristaus.

Projekto partneriai patyrė naujų įspūdžių ir su nekantrumu laukia kito susitikimo, kuris numatytas birželio mėnesį Kroatijoje, kuriame jau dalyvaus ir mūsų gimnazijos mokinių komanda. 

Esame labai dėkingi Erasmus+ programai, už suteiktas galimybes bendrauti ir bendradarbiauti, mokytis ir tobulėti, pažinti ir pamatyti.

Parengė matematikos ir informacinių technologijų mokytoja Santa Račkauskienė